CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com



 

» MDCIII  
» Enemy  


Henk van Leeuwen op Waarom we een jazzclub als Persepolis nodig hebben: Fantastische documentaire over Persepolis Ook nostalgisch! In 1963/64 op 17de jarige leeftijd Ontdek…
Joe Vanenkhuizen op Noah Preminger - Genuinity: Cyriel slaat de spijker op z'n kop als hij opmerkt: 'het naspelen van Coltrane en Rollins lijkt op de…
vera vingerhoeds op inJazz maakt namen Nederlandse showcases bekend: Beste redactie, Ik heb NIET deelgenomen aan de selektiecommissie voor injazz. Ik weet niet waar julli…
Sabina op Bill Frisell – Music IS: Heel goede recensie van een heel goed album!
Fred op Bart Lust (50) overleden: Naar mijn weten geen 5 CD's, maar 4 (van het Bart Lust Quintet) of heb ik er een gemist?
Joe Vanenkhuizen op Zuid-Koreaanse wint Dutch Jazz Competition: 'De wals geeft,wie vangt die heeft'
Tony op Zuid-Koreaanse wint Dutch Jazz Competition: Alleen de kop van dit artikel zegt genoeg... Zomaar een paar dingen die opvallen: - Weinig tot geen…
Muzikant NL op Zuid-Koreaanse wint Dutch Jazz Competition: Beste Cees, onder het kopje 'doelstelling' op de website van de Dutch Jazz Competition staat het volg…
 

« Keith Jarrett / Gary … | Home | Knower maakt vooruitg… »

Kruidkoek


These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Facebook
  • Twitter
26 Maart 2018

Een aaneenschakeling van virtuoze momenten. Vraag mij bij dit soort muziek altijd af hoe dit soort liedjes ontstaan. Iemand van de band wordt wakker met een melodie in zijn hoofd en gaat daarmee de oefenruimte in waarna de rest hier op anticipeert? Intrigerend vind ik dat proces. Muziek gemaakt met het hoofd ipv de onderbuik wat mij betreft. Knap gedaan! Hoe stop ik zoveel mogelijk moeilijke technieken/ritmes etc in 1 lied. Zou dit inherent zijn aan muzikanten die opgeleid zijn op het conservatorium? Anyway, topmuzikanten!

Frank - 26-03-’18 15:31

Hoi Frank! Wat een toffe reactie, bedankt! (En Erno, wat een fijne recensie!) Als kruidkoek-lid vind ik het leuk om even te antwoorden: eigenlijk zijn de liedjes verrassend simpel geschreven: een melodie, een aantal daarbij passende akkoorden, je zou ze heel simpel kunnen neuriën terwijl je jezelf met een gitaarslagje begeleidt. 't Probleem ontstaat inderdaad wanneer we er in de repetitieruimte mee aan de haal gaan en wanneer alle standaard"regels" overboord worden gegooid. Misschien zou je zelfs kunnen zeggen dat we het hoofd uitschakelen en alleen maar toegeven aan elke muzikale impuls, vaak getriggerd door een ander bandlid. Maar daar is wel een boel muzikale studie en gericht oefenen aan voorafgegaan... interessante vraag in ieder geval, had er zelf nog nooit zo bij stilgestaan. Kom vooral een keer luisteren, dan kletsen we verder. Groet!

Reindert - 27-03-’18 16:54






Om geautomatiseerde spam in reacties te voorkomen: